14. His Comment Sucks All Confidence Out of Me

 Detta har hänt:

”Hej, jag skulle vilja beställa bowling för ikväll.” säger jag och lägger upp armarna på disken. Han nickar och knappar in något på sin dator.

”Och hur många blir ni?” frågar han dröjande och jag skrynklar ihop ansiktet och börjar räkna på fingrarna. Jag, Niall, Louis, Liam, Zayn, Harry, möjligtvis Danielle, Eleanor, Perrie borde inte vara med om man tänker på att deras turné startar om bara några dagar. Nej det borde vara alla.

”Åtta tror jag, men det kanske ändras.” säger jag för att ligga på den säkra sidan. Den unga mannen nickar och knappar in det.


 Musiken dånar och lampor blinkar. Hår flyger och svett rinner. Skratt rinner och drinkar hälls. Det skramlar i maskinerna när nya klot rullas upp. Killarna har vridit upp volymen på rösterna och klappar igång sina lagmedlemmar vid varje ny tur. Jag sitter på helspänn på en av de gråa plaststolarna och kollar på när Eleanor reser sig ur det andra laget. Hon böjer sig sexigt framåt för att gripa tag i ett klot, och Louis visslar högt på henne. Hon ler och går smäckert fram mot banan och skickar iväg klotet i ren elegans. Liam och Zayn ger henne ivriga applåder när hon lyckas få ner sex käglor. Hon rycker på axlarna och tar ett nytt klot. Det gröna klotet hänger tungt från hennes fingrar några sekunder medan hon definierar avståndet till käglorna. Med en rörelse som ser både sexuell och smickrande ut så sänder hon iväg klotet som trots perfektionen i hennes rörelser hamnar i rännan.

”That’s what I’m talking about, El.” gormar Louis elakt och hon räcker honom sitt finger. Jag kommer för mig själv med att börja skratta åt dem, och sen ser jag att Niall ger mig en utdragen blick från sidan. Det är nästan som om han snäser ut mig genom ögonen, för jag tystnar igen. Louis sätter sig igen och dunkar Niall i ryggen. Niall reser sig samtidigt som Zayn och vi skriker på dem så att de ska peppas lite. Zayn greppar ett neongult klot direkt medan Niall tvekar. Deras banor sopas och Niall fortsätter att dra fingrarna över kloten. Det slutar med att han tar ett brandgult klot med vikten tolv kilo. Zayn har redan sänt iväg sitt första klot på deras bana, men Niall står bara och väger det i händerna.

”Come on cutiepie, you can do it.” hejar Danielle på honom. Det är så lagen ser ut; jag, Louis, Danielle och Niall mot de andra fyra. Niall andas ut och släpper ner klotet på banan. Klotet rullar extremt långsamt framåt käglorna, och det träffar nästan i slow motion. Zayn har slagit ner en strike och det andra laget skriker i ren förtjusning över det han åstadkommit, och Zayn gör ett hårdrockstecken i luften. Vi håller andan så att Nialls klot inte ska vingla av banan, men han slår ner nio av tio och nästa slag får han ner den sista. Skärmen med poäng visar en spärr på honom och vi rycker på axlarna och Louis klappar hans axel igen.

 

”Come on, HAZZA.” skriker Liam och vevar med sin ena näve i luften. Harry reser sig vingligt upp och Danielle slår till mig på armen. Hennes läppar rör sig men jag hör inte vad hon säger. Hon förstår vad jag menar när jag sätter ena handen vid örat och hon skakar bort det hon sagt med en huvudruskning. Istället ger hon mig två tummar i luften, och jag ler. Harry tar ett av de tyngre, mörkblå kloten och höjer på ögonbrynen åt mig. Jag flinar tillbaka och tar mitt egna vinröda klot och går mot den streckade linje som visar vart banan börjar. Harry ställer sig jämsides med mig och håller upp klotet och låter det vila mot överarmen, sen backar han två steg för att ladda på mot käglorna. Jag backar jag också och vi slungar iväg kloten i precis samma sekund. De andra hejar på och jag biter mig i tummen medan jag ser på de rullande kloten. Harry sjunker ner på golvet och sätter sig med benen i kors medan han väntar. Sekunderna går och sen rullar hans klot ner i rännan, och min träffar den främsta käglan. Det klirrar till när nästan alla käglor ramlar ihop på banans blanka underlag, och den sista står kvar och vinglar.

”Ramla då.” mumlar jag och den snurrar till innan den faller den också. Harry välter åt sidan och ger ifrån sig ett vrål om att jag borde dö, och Louis rusar fram och höjer min arm i luften. Han tjuter så att musiken känns låg i jämförelse, och går sedan för att köpa ännu en runda drinkar till oss. Jag känner hur jag blir varm i ansiktet och kommer för mig själv att krama om Danielle innan jag går fram till Harry och drar upp honom från golvet. Hans hand är gigantisk och min hand försvinner i hans, men han häver sig upp på fötter igen och pekar på mig med sitt ena pekfinger. En blinkning lämnar hans öga och han visar sin vita tandrad som lyser i mörkret. Jag strålar av lycka och ser sen på Niall. Han sitter och småler borta vid stolarna, och jag går emot honom för att sätta mig igen. Tavlan ovanför oss blinkar till och visar Harrys miss och min strike. Den andra striken för kvällen, och då har vi bara kört en runda. Han höjer faktiskt handen i en give-me-five, men jag låtsas ignorera den för att han ska få smaka på sin egen medicin.

”I told you I was quite good, hah.” säger jag och slår mig ner bredvid honom. Han öppnar munnen och verkar fundera i en halv sekund innan han säger något.

”No you didn’t.” säger han tyst.

”What?” frågar jag och försöker ignorera tonerna av On The Top Of The World i bakgrunden. Niall ser upp på mig och hans blonda hår ligger rufsigt över huvudet. Han ser sliten ut och knogarna är spända. Jag lägger huvudet på sned och höjer frågande på ögonbrynen. Låten stör mina tankar och jag morrar åt den i bakhuvudet, kan den inte bara dra åt helvete?

”No, you didn’t tell me.” svarar han stelt och sträcker sen lite på sig. Hans ljusrosa tunga väter hans läppar och han ser rakt in i mina ögon. ”Stop this roleplay.” avslutar han och ser sen på Danielle som går fram sida vid sida med Liam. Hon kröker ett pekfinger mot sig, som om hon lockar på honom och han rynkar på näsan och vickar på huvudet. Dani slänger sina blondslingade lockar över axeln och sänder iväg sitt klot. Hon får bara ner fem stycken sammanlagt, men Liam kommer bara ikapp henne till fyra. Louis stöter till min axel och han sträcker en Fanta ner mot mig. Jag nickar och stoppar in sugröret i munnen och börjar suga i mig den klarorangea vätskan. Niall tar emot ett litet glas med isbitar och lime i. Bland isen flyter en genomskinlig vätska som jag skulle tro är gin eller annat, i alla fall inget som jag skulle dricka bland folk. Han rör om med en drinkpinne och sveper sen drinken. Ansiktet hans skrynklas ihop för några sekunder innan han fokuserar framåt igen. Louis har precis gått upp för att möta Eleanor i en kamp till, och jag låter blicken glida över det andra laget. Harry sitter med händerna knäppta framför sig och följer någon med blicken. Den höjs när Louis lyfter sitt rosa klot och sänks när Louis skickar iväg det. Blicken rullar över när Louis flyttar sig bakåt, och trots striken så kollar inte Harry på käglorna. Louis höjer handen i luften igen och jag reser mig upp för att klappa om honom. Men innan jag hinner fram så lutar sig Louis över ställningen med klot och kramar snabbt om Harry innan han dansar vidare, nu till mig. Jag får en hård kram av honom och jag ser att hans ögon rör sig åt olika håll, troligen påverkad av alkohol. Han släpper mig och kramar om Danielle också medan jag reser mig och plockar upp det vinröda klotet igen. Harry segar den här gången efter, men han lyckas slå en spärr medan jag bara får ner sju. Jag vänder mig om samtidigt som honom och vi går tillbaka in i partyt som händer runt våra banor. Det är som ett mörker runt platsen vi sitter, och då händer det. Louis lutar sig än en gång över bowlingkloten och närmar sig Harrys ansikte. Allting sker så snabbt och jag uppfattar knappt händelsen. Niall är plötsligt uppe på fötter och stöter till Louis i bröstet. Louis kliver bakåt och råkar snubbla till. Han tappar fotfästet och landar i Danielles knä. Jag ser förvirrat på Niall som drar upp Louis på fötter igen och puttar iväg honom mot balkongen längst bort i lokalen. Det enda jag kan komma ihåg att jag såg var Nialls ögonvitor när han stötte till Louis. Det var en hård knuff, och det måste ha varit därför han snubblade. Danielle ler besvärat och går fram till mig som står helt borta och ser på skådespelet. Zayn har tvingat ner Harry på stolen, men Danielle ställer sig för dem och ser mig djupt i ögonen. Hennes ögon är så mörkt bruna att de ser svarta ut, och de är otroligt snälla. Jag nickar lite innan hon öppnar sin rosamålade mun.

   ”Louis just needed some air, that’s all, nothing to be worried about. Do you want to take Niall’s round?” frågar han med chokladvarm röst. Jag nickar stumt och ruskar sedan på huvudet för att komma tillbaka till medvetandet. Zayn håller upp mitt klot igen och jag tar det från hans hand. Det går snabbt att skicka iväg det, för jag är mer nyfiken på vad som händer ute på balkongen. I ljuset från den ensamma lampan där ute ser jag att Louis och Niall står och hänger över balkongräcket. Frost ligger vit under deras armar och jag huttrar till inombords.

   ”Niall doesn't gonna be happy when he finds out.” skrattar någon på arabisk engelska bredvid mig.

“Finds out what?” frågar jag Zayn som står med armarna i kors och nickar uppåt poängtavlan.

”That you messed up his score.” Zayn ler och räcker fram handen mot mig. Jag tar den och skakar den som ett tecken på gott spel. Zayn vänder sig sen om och slår sig ner bredvid Eleanor igen. Danielle och jag turas sedan om att spela några rundor, men när Harry kliver upp för att köra mot mig igen så ställer jag mig lite lätt på tå framför honom och spänner blicken i honom några sekunder. Han stirrar rakt in i mina ögon några sekunder och jag tycker mig se en tår i hans ögonvrå. När han ser skiftningen i mina ögon så tar han ett steg bakåt, drar handen över ansiktet och lyfter upp sitt klot i brösthöjd.

”After you Miss.” säger han och gör en öppen gest med handen mot banan. Jag går fram och släpper ner klotet. Det rullar ner i rännan och det gör Harrys klot också. Vi ser på varandra och sen bortåt de andra igen. Louis och Niall har tyst slagit sig ner på de grå stolarna. De är rufsiga i håret och Niall darrar efter att ha stått i snålblåsten utanför. Louis ler med alla tänder och frågar vems tur det är. Jag nickar mot honom och han reser sig för att ta sitt klot igen, och den här gången slingrar han sina armar om Eleanors midja och kysser hennes nacke innan. Jag lutar mig tillbaka och nickar sakta. Ingenting av de senaste tio minuterna gör så att jag känner mig säker på något, speciellt inte varför Niall dragit med sig Louis ut så plötsligt. Louis hade bara lutat sig fram för att säga något till Harry, men det hade orsakat honom en hård knuff i bröstkorgen och ett samtal på balkongen. Eller så tyckte Niall att Louis behövde lite luft för att svälja ner alkoholen ordentligt. Jag bryr mig inte om vilket, för på något sätt känns det inte som om de är mina idoler längre, de känns mer som vänner. Jag får inte tänka så, jag vet det. Niall tvingar sig bara till att orka vara med mig, så tveksam som han är och har varit tyder på att han är rädd för att jag ska avslöja dem om han inte dras med mig. Det känns så snopet, det hade ju varit trevligt om han gillade mig för mig och inte för att jag skulle vara någon slags spion. Det som grumlar mig mest är att han annars brukar vara så öppen, rolig och spontan, nu är allt det bortblåst. Alla han träffar verkar genast bli hans bästa kompisar, men mig verkar han hata. Vad jag har gjort vet jag inte, han gillar bara inte mig. Jag ser bort på honom. Han sitter med ena armen utbredd på ryggstödet så att han kan luta sig mot den, och blicken är fäst på poängtavlan. Han släpper den inte med blicken för det är hans tur igen, och han anstränger sig knappt för att få till en bra runda. Han får ner tre stycken och sätter sig sen igen. Under min runda börjar skärmen blinka och visar att det bara är fyra minuter kvar. Vi bestämmer oss för att alla får köra en gång till var innan vi avslutar. Den sista minuten sitter vi bara ner och pratar. Niall håller upp en konversation med Louis och Danielle har krupit över till Liam. Plötsligt känner jag mig väldigt ensam, och helst vill jag bara glida bort med ursäkten att jag måste gå på toaletten eller något. Trots känslan så stannar jag, men ingen försöker ta upp en dialog med mig. Min teori om hur ointressant jag är stämmer nog ändå. Plötsligt plingar det till och banan stängs av.

 

   ”I can go and get the results while you return your shoes.” säger jag och drar åt mig min jacka som Niall halvt sitter på. Han ser surt på mig och lyfter lite på ena benet så att jag får loss den. Med en suck drar jag på mig den, men istället för att se sur ut så ler jag och vänder dem sedan ryggen. Med bara några steg är jag framme vid den smöriga bartendern igen och jag ställer ner mitt glas som endast har några isbitar kvar i botten. Bartendern ler och jag frågar om han kan skriva ut listan på resultatet. Han knappar på sin dator, igen, och drar handen genom sitt vaxliknande hår. Jag stampar otåligt med foten i golvet och hummar lite för att han ska skynda på, och snart så har jag listresultaten i handen. Jag skummar igenom det lite snabbt och går sedan fram till de andra. De har satt sig i de stora fåtöljerna som står utspridda, och lilla spröda Eleanor sitter i Louis knä. Han håller om hennes midja och munnen är vriden i ett leende. Trots att han ler ser det lite stelt ut, men det säger jag såklart inte till honom eller någon av de andra.

”Did you get the results?” frågar Zayn och ler lite med ena mungipan till mig. Sådär sexigt och perfekt som bara han kan. Kindknotorna avtecknar sig extra tydligt i det dova ljuset och ögonen spanar ut över alla gäster. Jag nickar och ställer mig i givakt framför dem på skoj och börjar högtidligt läsa från lappen.

”The winning team of this-” börjar jag med släpig, brittisk accent som ska föreställa snoffsig.

”Come on Cindy, just say it.” snäser Niall till och vrider ihop munnen. Jag kommer helt av mig i läsningen och ser på honom. Han sitter med den ena foten liggande på det andra knäet och ser allmänt trött och sur ut.

”Eh, sure.” mumlar jag och ser ner i pappret för att undvika hans blick. Hans kommentar sög allt självförtroende ur mig, och i ögonvrån ser jag hur Harry stöter till Niall med handen. Han rynkar på pannan och fortsätter att se sur ut istället för att följa Harrys uppmaning om att vara lite snäll.

”Who won, Cindy?” frågar Zayn varmt och slänger en kort blick på Niall. De verkar alla vara lite förbryllade över hans humör, speciellt mot mig. Inuti mig skär det; jag har fått allt det jag någonsin drömt om; möta One Direction, men då gillar en av dem inte mig. Niall fäster blicken på golvet och muttrar något, men jag hör inte. Undrar om han själv vet hur otrevlig han är? Han kanske inte är något annat än en slö miljonär trots allt.

”Your team.” svarar jag Zayn och känner hur lappen med resultaten skrynklar sig i min hand. De svarta orden blir oläsliga och jag biter ihop käkarna. Zayn, Liam och Harry kramar om varandra. Eleanor ler bara och gör peace i luften. Louis ger henne en segerkyss. Niall himlar med ögonen neråt golvet och reser sig sedan.

”If I had played the whole time we would have-”

“Don’t blame this on Cindy and Danielle, Niall.” Liams röst är skarp och Niall suckar extra djupt för att vi ska känna oss skyldiga. Rättare sagt, jag känner mig skyldig. Liam ser på mig och sedan på Louis.”What about some dinner?” frågar han och höjer sina breda ögonbryn. Louis rycker på axlarna och nickar mot Zayn och Harry.

”You won, so you decide.”

”Absolutely.” säger Zayn och kollar tillbaka på Liam. ”Were should we go?”

”I don’t know, I doesn’t live here.” protesterar Liam och pekar på mig. Allas blickar vänds mot mig och jag börjar rodna igen. ”Ask her.”

”Ehm, what do you want?” frågar jag vänd mot Louis. Han rycker åter igen på axlarna och snurrar med tungan i sin mun. Hans kind buktar upp sig för trycket innan han biter ihop. Han verkar ha svårt att bestämma sig för saker, men tycka saker har han det inte jobbigt med.

”Dunno, what do you got?”

”Well, we’ve Italian, American, fast food, one of the restaurants serves South American…” rabblar jag tills Harry avbryter mig.

“Arakaramba, ra ra ra.” ropar han och börjar göra en liten krigsdans framför oss. Jag blir så överrumplad att jag skrynklar ihop ansiktet och börjar skratta. Zayn, Liam och Danielle börjar också skratta. Louis drar bara lite på smilbanden och ser sen på mig. Han nickar och jag antar att han menar att jag ska ta dem till den Sydamerikanska restaurangen. Jag drar på mig ett seriöst ansikte igen och ler bara lite med mungipan.

”Just follow me then.” säger jag säkert. 


Det blev väldigt mycket bowling i det här kapitlet, jag hoppas ni hittade lite mer än bara fallande käglor och klot haha. Många av er har anmärkt på att Niall är sur och tvär, och det är han ju. Vad tycker ni om det? Jag tycker i alla fall att det är väldigt kul att få skriva om honom så, det är uppfriskande typ haha. 
 
Min fråga till er idag blir: 
Vem tror ni Niall bryr sig mest om av personerna som jag nämnt hittils i fanfictionen? 
 
Jag vet inte ens om ni gillar att jag skriver frågor till er, men ni svarar ju och jag tycker det är väldigt roligt att läsa era svar på tal! Fortsätt med era kommentarer, det är så himla kul att skriva när jag vet att det finns ett så stort intresse i att läsa! Keep it up! 
 
Dagens kommentar: 
 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha alltså jag blir så sur på Niall! Varför är han så sur hela tiden? Inte för att han är det IRL, men ändå så blir jag sur..

2013-06-13 @ 20:19:05
Postat av: Louise

Super bra! Och angående frågan: inte en aning!

2013-06-13 @ 21:13:27
Postat av: kikke

så grymt bra! Jag praktiskt taget älskar hur sur du har gjort Niall , jag älskar att läsa om det och det känns mer "reality" om man säger så. Angående frågan: jag har mina aningar haha.. men är dock inte riktigt säker än ;)

Svar: Tack Kikke, det betyder mycket att du säger så! Jag strävar alltid efter att få killarna att bli mer "reality" och inte sådana sagoprinsar som de framställs att vara. Man ser ju själv på killarna i sin egen klass, sen jämför man med en kändis. Det är då man förstår hur mycket mediaträning det ligger bakom varje ord som kommer ur deras mun, och vilka leenden de levererar varje sekund. Kram xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-06-13 @ 21:15:14
URL: http://beautifulaangel.blogg.se
Postat av: Alva

Så himla bra!! :) meera!!
Jag vet inte vem han bryr sig mest om men jag har mina aningar :)

2013-06-14 @ 01:27:59
Postat av: Anonym

JAG HATAR ATT NIALL ÄR SUR HELA TIDEN! Cindy verkar ju bli skitsårad och det går inte alls ihop med min åsikt om hur Niall är!
Angående frågan så tror jag nästan att han bryr sig mest om Louis eller Harry. Han vill inte att någon av dem ska bli sårad och om de skulle gå ut med att de är gay så skulle väl magnamentet flippa, och då blir det synd om dem. Jag tror att Niall är väldigt rädd för att det ska hända. ;)

2013-06-14 @ 10:06:54
Postat av: hanin

Gulliga Niall är en sån surpotatis (vet inte ens om det uttrycket existerar men nu hittar vi på det). Älskade kapitlet över lag, som vanligt.
Det är riktigt svårt att avgöra vem han bryr sig mest om, eftersom han är allmänt otrevlig mot alla. Men det som bryr sig mest om honom är nog Danielle, skulle jag tro (av nån anledning). Nu gjorde jag om din fråga men jag hoppas att det inte gör nåt :)

Svar: Intressant reflektion!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-06-14 @ 12:16:05
Postat av: Moa

Åh snälla Niall!
Helt ärligt tror jag han gillar Cindy mest :)

Svar: Du är faktiskt den enda som tror det, och jag ger dig en liten ovation för det.
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-06-14 @ 20:54:57
Postat av: Carro

Jag tror niall bryr sig mest om harry, det verkar så iallafall för niall verkar vara väldigt rädd om harrys känslor. Han verkar tycka att harry är väldigt skör på något sätt och att han måste skydda honom. Kanske för att han verkligen bryr sig om harry men kanske för att bandet fortfarande ska hålla ihop. Niall verkar ju genuint bry sig om harry men jag tror att han till viss del bryr sig för bandets överlevnad. Aja, det där blev lite flum och jag vet inte riktigt vad jag tror, men en sak vet jag och det är att du är verkligen grym på att skriva och detta kapitlet är inget undantag!

Svar: Först ska jag tacka: tack! Jag gillar hur djupt du går och verkligen reder ut hur Nialls tankebana skulle kunna gå. Jag säger inte att det är så, men det är en väldigt intressant reflektion! xx
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-06-14 @ 20:59:42
Postat av: Anna

ASSÅ JAG FÅR BRYT PÅ NIALL! hahah!

Men jag tror att han bryr sig mest om Harry, helt ärligt.

du äger osv, ;)

Svar: Tack så mycket finis!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-06-17 @ 02:02:54
URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Ida :3

Jag blev så sur på Niall att jag nästan vill slå till honom i ansiktet. Man behandlar inte folk så, sluta vara så sur!
Men det är ju bara en story. Det som slår mig är, tänk om killarna irl är mer lika det du skriver en vad vi tror? Isch, får mig att rysa.
Anyway, jag tror att Niall bryr sig mest om Harry. Det verkar så, han är till en början yngst och Niall verkar känna att han har något samband med honom, plus att den där drömmen han hade om att Harry dog ger mig detsamma i intryck. Han blev verkligen förtvivlad.

Svar: Det är en fin tanke i dina funderingar, jag gillar det!
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-06-17 @ 11:42:45
URL: http://ettdfanfiction.blogg.se
Postat av: Orangeninja :D

Haha har ingen aning, är såååå dålig att svara på frågor!! xp
Lite förvirrad blev jag i det här kapitlet dock O_o
Vrf är Niall så sur hela tiden? :(

Svar: Niall är bara sur helt enkelt, jag klurar fortfarande på varför han är det :)
fribblewithfiveboys.blogg.se

2013-06-18 @ 11:12:39
URL: http://oneperfection.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback