Karaktärspresentation: Niall Horan

Hej allihop, jag heter Niall James Horan och jag har fått i uppgift att skriva lite om mig själv. Ni får ursäkta att jag inte är den bäste på att skriva, än mindre att berätta om mig själv. Vi får se hur det går!

 

Jag föddes i en ganska liten stad kallad Mullingar i mellersta Irland. Jag började färga mitt hår blont när jag var fjorton tror jag, och det var inte särskilt populärt hos någon. Det slutade med att några började reta mig, och det var då jag började ta flykten till dåliga medel. Först så köpte jag ut alkohol hos langare utanför systemet. Jag minns lukten av dem, och prasslet av sedlar när vi skickade dem mellan varandras fingrar. Det var ingen bra miljö att vistas i, men ingen visste om det och då var det ju bara jag som mådde dåligt av det. Jag slutade i alla fall med det när jag upptäckte att min storebror förvarade eget vin i sin garderob (vi var båda underåriga) och han tillät mig dricka av det så länge jag inte skvallrade till pappa eller mamma. Det gjorde jag inte, för jag var så beroende av alkoholen.

 

När jag bestämde mig för att söka till The X Facor så var det för att jag ville ha en ändring på allt, och det fick jag ju. När jag åkte ut på Bootcamp tillsammans med de andra killarna gömde jag mig på toaletten med min “vattenflaska” (vitt vin) och försökte dränka mig igen. Jag trodde att Gud valt mig till att bli alkoholist, han kanske behövde just mig i den rollen liksom. Min mamma hittade mig på toaletten så jag sprang gråtande och gömde mig bakom några andra killar (det var Harry och hans två kusiner haha) (visste jag inte då) som försökte trösta Harry som höll på att svämma över av tårar efter att ha åkt ut. Plötsligt kom de här scenarbetarna och ropade upp Harrys namn och han stannade upp med att gråta och torkade av ansiktet med sin fula mössa. Sen ropade de upp Louis och Zayn också. De fyra som redan var uppropade kollade på varandra och ställde sig borta vid mannen som ropat upp dem, och sen sa han mitt namn. Och jag blev liksom babyyyyy I’m a fireeeeewoork (ifrågasätt mig inte) inombords, men utombords snörpte jag bara ihop mig och gick upp på scenen med dem. Sen blev vi ett band och bla bla bla. Ointressant som fan.


Nu tappade jag bort mig i mitt utseende, jag är blond (jag vill inte vara det, men någon måste ju vara det så) och har blå ögon (ni kallar det baby blue eyes, låter inte det lite mesigt?) (harry är ju pretty pretty princess så mitt kanske är ganska lugnt ändå) (haha paranteser). Det är precis så att jag kan kolla ner på Louis med mina 176,5 cm och det är ascooolt. Plus, jag kan inte bli solbränd! Det går inte!


Mitt största intresse är lugnt gitarrer, fotboll och musik. Min ena hjärnhalva är fotboll och den andra musik helt enkelt: jag älskar det! Jag hejar på Derby Country som är ett irländskt lag jag altid hejat på. Jag och min pappa brukar gå på deras matcher den lilla tiden jag är ledig och det är verkligen det jag som älskar att göra. Jag lärde mig spela gitarr på riktigt när jag var tretton, och det var dels den kunskapen som gjorde att jag tog mig igenom alla jobbiga perioder. Do re mi so la (:


Den största plot twisten (jag snackar internet lol) med mig är att jag inte är så öppen som alla verkar tro att jag är. På grund av mitt förflutna har jag svårt att lita på folk, men jag vet ändå precis hur mycket och vad jag ska berätta för att få en person att gilla mig. Schh säg det inte till någon. Men jag försöker vara så trevlig jag bara kan, och jag tror jag är lite flirtig! Jag gillar folk som är väldigt rakt på och försöker vara högre i rang, jag är liksom van med att alltid se upp till någon och gömma mig bakom någon rygg, så det är skönt. Killarna i bandet tycker att jag lätt blir sur, men de vet inte om mitt förflutna (förutom Zayn nu då, och dröm-Louis ugh), och jag har rätt att få varva ner och gnälla lite tycker jag. 

 

Min perfekta tjej är någon med bestämt lynne som faktiskt kan stå upp lite för sig själv, men ändå låter mig gulla med henne och få bossa lite ibland haha. Sen måste hon ha fina ögon, då vet man var man ska titta. Sen gillar jag om hon har lite booty (ni vet ju vem som har det ;)))


Men jag vet faktiskt inte vad mer som är intressant med mig, ni får fråga om det är något såklart!


Kram, er Niall :P
 
PS. Jag bifogar en bild på mig själv här nere!
 

Kommentarer
Postat av: Ida :3

Aw vad gulligt! Hej Niall!

2013-09-30 @ 16:54:49
Postat av: Vendela

Ååååh va kul att få läsa karaktärspresentationen ur Niall's eget perspektiv! Fler såna när du skriver de andra karaktärspresentationerna också tack!! :'D

2013-10-01 @ 21:34:58
URL: http://directionery.blogg.se
Postat av: Sofie

Åh gulliga Niall! ♥ Så sjukt bra skrivet! Kolla in vår fanfic? :)

2013-10-02 @ 15:45:14
URL: http://onebandnovels.blogg.se
Postat av: Sandra

Du är så himla duktig på att skriva :) Roligt att få läsa karaktärspresentationen från Nialls perspektiv :)xxx

2013-10-07 @ 17:12:27

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback